آماده سازی شهر آمل برای بهار 1402 توسط سازمان فضای سبز شهرداری آمل

بهار 1402 و آماده سازی شهر آمل توسط سازمان فضای سبز شهرداری آمل

شهر زیبا و سرسبز آمل هر ساله همزمان با عید نوروز و رسیدن فصل بهار میزبان هزاران گردشگر از سراسر کشور است. با فرا رسیدن بهار 1402 سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری آمل و سازمان فضای سبز شهرداری آمل به استقبال بهار رفته و با نظافت، آذین بندی و کاشت هزاران درخت و بوته گل در همه فضای شهر مانند خیابان ها، بوستان ها، میادین، بلوارها و … به زیباسازی سیمای بصری شهر و ایجاد فضای دلنشین در سطح شهر پرداخته اند.
از آن جایی که شهر زیبا و تاریخی آمل به عنوان پایتخت علویان هر ساله گردشگران بسیاری را پذیراست؛ امسال نیز سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری آمل و سازمان فضای سبز شهرداری آمل با اقدامات خود به استقبال بهار در این شهر رفته اند.
بدین ترتیب سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری آمل و سازمان فضای سبز شهرداری آمل، با هدف ایجاد شادی و نشاط، فضای شهر را برای بهار 1402 و مسافران نوروزی آماده کرده اند.
در راستای فرا رسیدن فصل بهار و ارائه خدمات به همشهریان و نیز استقبال از مهمانان و مسافران نوروزی، پاکیزگی و ایجاد طراوت در محیط شهری توسط سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری آمل و سازمان فضای سبز شهرداری آمل طی برنامه زمان بندی شده انجام گردیده است. از اقدامات این سازمان برای استقبال از بهار می توان به فعالیت های زیر اشاره کرد.

کاشت درخت، درختچه و بوته های گل

سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری آمل و سازمان فضای سبز شهرداری آمل در طرح استقبال از بهار و با هدف زیباسازی سیمای بصری شهر و ایجاد فضای دلنشین در شهر به کاشت هزاران درخت، درختچه و بوته گل در بوستان ها، میادین و بلوار های سطح شهر پرداخته است. سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری آمل و سازمان فضای سبز شهرداری آمل با اقدامات فوق نقش بسزایی در افزایش شادی و نشاط شهروندان و مسافران نوروزی داشته و به فضای شهر حال و هوای عید داده اند. تزئین پارک ها، بوستان ها و بلوار های سطح شهر با سبدهای گل از اقدامات این سازمان شهرداری است.

نظافت بهاره معابر و خیابان های شهر

سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری آمل و سازمان فضای سبز شهرداری آمل برای استقبال از بهار 1402 اقدام به نظافت معابر و خیابان های شهر کرده، معابر و پیاده روها با آب تحت فشار شسته و موادی که باعث آلودگی بصری حاشیه جاده ها می شوند را پاکسازی نموده اند. پس از پایان فصل زمستان، نظافت گل و لای ایجاد شده در معابر و خیابان های شهر در دستور کار سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری آمل و سازمان فضای سبز شهرداری آمل قرار گرفت و شهر از آلودگی بصری پاکسازی گردید. به این ترتیب کوچه و خیابان های شهر برای بهار آماده شدند.

پاکسازی شریان های اصلی شهر

با فرا رسیدن فصل بهار عملیات پاکسازی شریان های اصلی، گورستان ها و پارک ها توسط سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری آمل و سازمان فضای سبز شهرداری آمل انجام شد و گل و لای های انباشته شده پس از بارش های زمستانی پاک گردید. نظافت خیابان ها و پیاده روهای شهر نیز با دقت و وسواس خاصی صورت گرفت.

حذف آلاینده ها و زباله ها

سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری آمل و سازمان فضای سبز شهرداری آمل با هدف آماده کردن بستر مناسب برای مسافران و شهروندان در طول ایام تعطیلات نوروزی نسبت به حذف همه ی آلاینده ها، زباله، نخاله ها و … اقدام نموده است.

pic 1 1 - آماده سازی شهر آمل برای بهار 1402 توسط سازمان فضای سبز شهرداری آمل

منظر و فضای سبز شهرداری آمل در استقبال از نوروز 1402

زیباسازی شهر

به مناسبت فرا رسیدن بهار 1402 سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری آمل و سازمان فضای سبز شهرداری آمل در راستای زیباسازی شهر اقدام به نصب باکس های گل در معابر و پل ها، نصب چراغ در خیابان ها و دیوار نویسی های مختلف کرده است.

رسیدگی به مبلمان شهری

با هدف استقبال از بهار عملیات حفر چاله، کاشت نهال، انجام عملیات گلکاری، هرس و بریدن شاخه های اضافی، حذف درختان خشک و تعویض خاک نباتی توسط واحد فضای سبز و نیز رسیدگی به وضعیت مبلمان شهری، امحاء دیوار نویسی و اجرای نقاشی دیواری در مکان های مورد نظر جهت زیباسازی هر چه بیشتر شهر صورت گرفته است.

درختکاری بزرگترین پارک شهری آمل

در آستانه فرا رسیدن بهار 1402 سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری آمل و سازمان فضای سبز شهرداری آمل اقدام به کاشتن نهال در پارک دهکده طلایی آمل نهال نمود. در این اقدام چندین اصله نهال به یاد شهدا در محوطه این پارک زیبا کاشته شد.

توزیع نهال رایگان میان شهروندان آملی

با نزدیک شدن به فصل بهار و به مناسبت هفته درختکاری، سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری آمل و سازمان فضای سبز شهرداری آمل با برپایی ایستگاه توزیع نهال رایگان، نهال هایی از گونه های مختلف به شهروندان آملی اهداء کرد. در این اقدام بیش از ۱۰۰۰ اصله نهال از گونه های کاج، افرا، بلوط و انجیری به شهروندان توزیع شد.

دانش آموزان آملی در کنار مسئولان شهری درخت کاشتند

به مناسبت روز درختکاری جمعی از دانش آموزان مدارس آمل با همراهی سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری آمل و سازمان فضای سبز شهرداری آمل در پارک آلاله نهال کاشتند. در این اقدام ده ها اصله نهال در فضای خالی این پارک کاشته شد.

آذین بندی شهر آمل به مناسبت فرا رسیدن بهار

به مناسبت فرا رسیدن بهار 1402 و با هدف ایجاد نمایی زیبا و دل انگیز برای شهروندان آملی و نیز مسافران نوروزی، سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری آمل و سازمان فضای سبز شهرداری آمل اقدام به آذین بندی سطح شهر نمود.

تلاش برای تکمیل پارک مینیاتوری

همچنین به مناسبت آغاز فصل بهار، مراحل پایانی تجهیز و کاشت گل و گیاهان فصلی و درختان زینتی در پارک مینیاتوری در حال انجام است. این پارک در راستای رویکرد جدی سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری آمل و سازمان فضای سبز شهرداری آمل برای افزایش سرانه فضای سبز شهری و ساماندهی حاشیه رودخانه هراز از انتهای مجموعه سرای مهر تا پل شهدای ششم بهمن ایجاد شده است.

pic 1 - آماده سازی شهر آمل برای بهار 1402 توسط سازمان فضای سبز شهرداری آمل

خدمات سازمان فضای سبز شهرداری آمل برای عید نوروز

  نظرات